Besedoseminář jak naučit, jak odnaučit

28.11.2015 21:44

V sobotu jsem se vypravila na besedoseminář do Dolních Počernic. Vedl ho František Šusta a natolik mě obohatil, že mi i přestalo být líto, že pes zůstal doma.

Jako nejlepší myšlenky jsem si poznamenala, že:

-musím znát 4 body svého výcviku: kdy a jak mi dává pes najevo svůj "start" - tedy že chce cvičit, co je pro něj "stop", že je toho moc, "proč" to dělá (za pamlsek, hračku, chce se někam dostat) a pes musí vědět, že má "bezpečné místo"

- že nikdy nemůžu chtít aby se do konfliktu dostal velice těžký (v jejích očích nebezpečný) cvik proti pamlsku vysoké hodnoty (takže náš nácvik houpačky za pstruha), protože tenhle konflikt u většiny druhů povede k agresivitě

-že agresivita psů na parkuru agility se dá připodobnit k bránění misky - agility parkur je prostředek, jak získat něco co pes chce. Zároveň ho tak používá více psů postupně za sebou. Situace je v jejich očích podobná, jako kdybychom vzali jednu misku pro deset psů, postupně jim tam sypali jídlo a jednoho po druhém nechali nažrat, zatímco ostatní se musí dívat.

-že musím naučit cviky na uvolnění/uklidnění a odpočinek a naučit se je správně používat

 

a mnohé další, ještě nezpracované myšlenky, které doufám ještě rozvinu.

Doufám, že nám oběma budou přínosem a už teď mám dobrý pocit.

Kontakt

Pavla Kadeřábková Kladno, Středočeský kraj pavla.kada@seznam.cz